onsdag 19 augusti 2015

Vissa motgångar

Hej hopp, igår kväll damp beställningen från PGW ner i brevlådan (eller uthämtningsstället om man ska vara nogräknad). Allt var till sin belåtenhet, inget saknades i beställningen, även om jag hade valt fel storlek på den nya gummiproppen till mitt andra jäskärl. Tyvärr så var hydrometern efter uppackning ur sitt emballage i följande skick:


I tu delar är det tyvärr svårt att med jäsningsmätaren säkerställa sockerhalten i min vört, så jag hoppas på ett snabbt svar från PGW angående returförfarandet!

Även om jag med nästa batch tänkte öka seriositetsgraden på mitt bryggande, så får det gå utan en avläsning av OG, och jag får helt enkelt köra på det ur Brewer's Friends Ölkalkylator framtagna värdet!

Återkommer ikväll med recept och brygglogg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar